(8-37) 32 44 54
Kaunas
GRŪDOS biurų kontaktai
I-V 09:00 - 18:00,   VI : Nedirbame,   VII : Nedirbame

Užsakyti kelionę artimiausioje kelionių agentūroje
Parašykite mums

Trys priežastys, kodėl Kroatija išlieka viena populiariausių atostogų krypčių

Autorius: Keliautoja K.Tuminauskaitė

Publikuota 2020 sausio 17d.  15min.lt -> PASAULIS KIŠENĖJE -> KELIONIŲ EKSPERTAS

Net ir visą pasaulį išnaršę keliautojai teigia, kad Kroatija yra viena gražiausių ir įsimintiniausių šalių, kurioje jiems yra tekę lankytis. Ir tai yra gryniausia tiesa. Kvapą gniaužianti Kroatijos gamta atima žadą, senoviniai miestai nukelia į riterių laikus, o pramogų ir linksmybių gausa maloniai stebina net ir išrankiausią keliautoją.

Nepaprasto grožio gamtos oazė

Kelionę į Kroatiją visų pirma turėtų rinktis tie keliautojai, kurie myli gamtą. Ji čia nepaprastai graži – kalnai, jūra, civilizacijos nepaliesti nacionaliniai parkai – viskas tobula. Kelionių organizatorius „GRŪDA“ 11 dienų kelionės po Kroatiją metu siūlo įvairias išvykas, kurių metu keliautojai turi galimybę su ja susipažinti artimiau.

Aplankyti Biokovo kalnus būtina visiems, viešintiems Makarskoje, o ypač saulėlydžių „kolekcionieriams“. Teko įveikti nemažą atkarpą viršūnės link, tačiau didžiąją dalį važiavome automobiliu, o kylant vingiuotu kalnų keliuku grožėjomės kalnų didybe, stačiais skardžiais, čia auginamais žirgais bei akmeninėmis piemenų trobelėmis.

Norintys aktyvesnės veiklos, galėjo rinktis kopimą pėsčiomis akmenuotu taku į Šv. Jurgio kalno viršūnę (1762 m.). Smagi, tačiau gero fizinio pasiruošimo reikalaujanti pramoga. Viršuje pasiekėme nedidukę koplytėlę, prie kurios pastatėme akmeninį namelį ateities sėkmei.

Dar šiek tiek pavažiavę automobiliais, sustojome stovyklavietėje. Nuo jos laukė dar vienas pakilimas kitos viršūnės link. Šis – kur kas lengvesnis ir ne toks status. Kopėme apie pusvalandį, tačiau apdovanojimas – dieviško grožio miesto, kalnų ir salų, kurias švelniai glosto Adrijos bangos, panorama saulei leidžiantis – vertas pastangų. Vaizdas stulbinantis. Kalnai nusidažo rausvomis ir purpurinėmis spalvomis, o jūroje mirguliuoja saulės gelsvi spinduliai. Emocijos perteikti žodžiais – neįmanoma. Pamenu tik tiek, kad kelioms minutėms kalno viršūnėje įsivyravo jauki vakaro tyla ir ramybė.

Po šio neįtikėtino gamtos spektaklio laukė vakaronė kalnuose. Tradicinis kroatiškas maistas, pagamintas vietinio šefo čia pat, lauke ant grilio, naminio vyno taurė ir lietuviškai skambančios dainos kalno papėdėje. Stebuklingas vakaras.

Kitą dieną – išvyka laivu į Hvaro ir Brač salas. Mūsų rytą praskaidrino prie pat laivagalio priplaukę delfinai, kuriuos, rodos, galėjome paliesti ranka. Naujieji mūsų draugai surengė kone cirko pasirodymą – plaukė ant pilvo, ant šono, išnirdavo iš vandens ir vėl prasmegdavo gilioje žydroje jūroje. Po kiek laiko grįždavo vėl pasimėgauti mūsų šūksniais ir aplodismentais.

Išsilaipinę Hvare supratome, kodėl ši sala vadinama „lieknąja gražuole“. Salos ilgis siekia beveik 70 kilometrų, o plotis vos 10 kilometrų! Pasivaikščioję senomis gatvelėmis ir paskanavę levandų skonio ledų grįžome į laivą, kur mūsų jau laukė šviežiai kepta žuvis.

Po pietų sulaukėme žuvėdrų dėmesio – užuodusios mūsų ką tik valgytą žuvį, ilgasnapės ėmė sukti ratus aplink laivą. Tačiau tai buvo dar viena į programą neįtraukta atrakcija: žuvėdros priskrisdavo ir švelniai iš rankų paimdavo mūsų ką tik valgytų žuvų likučius – pramoga tiek vaikams, tiek suaugusiems. Sočiai papietavę, kroatiškų melodijų lydimi, leidomės į Brač salą, kur ilsėjomės „Auksinio rago iškyšulio“ paplūdimyje.

Lankėme ir Kroatijos vizitine kortele vadinamą Plitvicos ežerų nacionalinį parką, įtrauktą į UNESCO saugomų objektų sąrašą. Šį natūraliai susiformavusį unikalų gamtos stebuklą sunku apibūdinti žodžiais, jį reikia išvysti savo akimis. Žydrai žalias-smaragdinis ežerų vanduo, krištoliniai kriokliai, įvairi augalija, kontrastinga spalvų gama ir mediniai takeliai, vedantys vis į kitą, gražesnę ir gražesnę vietą, keliautojams dovanojo neišdildomus prisiminimus.

Kurortas, kuriame gera

Makarskos kurortas – tobulas pasirinkimas ieškantiems ramaus poilsio. Čia džiugina ne tik itin gražūs, tvarkingi ir švarūs paplūdimiai, skaidrus vanduo ir puikus oras (kuris yra tarsi tobulų atostogų garantas) bet ir šilta, saugi atmosfera, todėl čia poilsį renkasi ir šeimos su vaikais.

Miestelio centre gausu pramogų, parduotuvių ir kavinių. Restoranėliuose miesto svečiams siūloma paskanauti fantastiško skonio šviežių jūros gėrybių. Pasirinkę ant grotelių keptą žuvį, austres, midijas ar tuno kepsnį tikrai neapsigausite. Būtina paragauti tipišką Kroatijos patiekalą Buzarą – šviežios krevetės, keptos pomidorų, svogūnų ir žolelių padaže, patiekiamos su makaronais arba namine kruh duonele. Gardumėlis!

Apgyvendinimas privačiame sektoriuje, kurį siūlo kelionių organizatorius „GRŪDA“ irgi puikus. Kambariai tvarkingi, kiekviename numeryje – dušai ir kondicionieriai (pastarąjį tikrai rekomenduoju užsisakyti!), o pro langus atsiveria jūros arba kalnų panorama.

Paskutinis, bet ne ką mažesnis pliusas renkantis atostogas Makarskoje – nuostabūs vaizdai. Gali gulėti paplūdimyje ir vienu metu matyti ne tik skaidrią Adrijos jūrą vienoje pusėje, bet ir Biokovo kalnus kitoje.

Riterių laikų miestai ir miesteliai

Kroatija išties turi ką pasiūlyti – nuo puikių pajūrio kurortų, kurie yra laikomi vienais geriausių visoje Europoje, iki senovinių, žadą atimančių vietovių.

Lankėme Trogirą, tipišką viduramžių miestelį, įsikūrusį salelėje, su sausuma sujungtą nedideliu tiltuku. Miestas dažnai vadinamas „Venecijos miniatiūra“. Vėliau vykome į Splitą – svarbiausią ir bene judriausią Dalmatijos miestą, vieną aktyviausių Dalmatijos uostų, didelį prekybinį bei kultūrinį centrą, kur ekskursijos metu susipažinome su antikiniais Romos imperatoriaus Diokletiano rūmais ir kitais svarbiais miesto objektais.

Vykome ir į Dubrovniką – nepaprasto grožio miestą-tvirtovę. Jo senoji dalis yra apjuosta dviejų kilometrų ilgio siena, nuo kurios atsiveria abejingų nepaliekantis, jaukus ir tuo pačiu iškilnus viso miesto vaizdas. Nors buvo karšta, išvysti Dubrovniką buvo viena geriausių idėjų. O ir atsivėsinti tikrai buvo kur – pačiame miesto centre yra įrengta maudynių vieta, kurią ir aplankėme laisvo laiko metu.

Dubrovnikas – tikras architektūros šedevras, dėl išskirtinio savo grožio įtrauktas į UNESCO saugomų objektų sąrašą. Miestas ypač patiko kino mėgėjams, mat prieš kelis metus čia buvo filmuota didelė „Game of Thrones“ serialo dalis.

Iš atostogų Kroatijoje keliautojai grįžta patenkinti ir pailsėję. O ką jau kalbėti apie dailų šokoladinį įdegį. Kroatija palieka neišdildomus įspūdžius, todėl šią šalį įsimylėti taip paprasta ir lengva. O sugrįžti norisi vėl ir vėl. Pažinkite šią šalį ir jūs.

Artimiausios kelionių organizatoriaus „GRŪDA“ kelionės į Kroatiją su poilsiu Makarskos rivjeroje – 2020 m. gegužės, birželio, liepos, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais.

Visas keliones į Kroatiją galite rasti ČIA.

Geriausi pasiūlymai - tiesiai į Jūsų pašto dėžutę
Sveikiname! Jūsų el. pašto adresas užregistruotas.
Sveikiname! Toks el.pašto adresas jau yra prenumeratorius.